Exerciții de fitness și culturism Exerciţii pentru abdomen

Exerciţii pentru abdomen

Un abdomen plat, cu cele 6 pătrăţele frumos reliefate – iată visul a milioane de oameni, femei şi bărbaţi deopotrivă

de Marius Bujor


Muşchii abdominali sunt o grupă mare şi încep de la capătul cutiei toracice şi se termină la pelvis. Au rol important în stabilizarea trenului superior. Acţiunea principală a muşchilor abdominali este aceea de a trage pieptul spre pelvis printr-o mişcare de aducţie.

Exerciţii pentru abdomenExerciţiile pentru abdomen sunt foarte importante pentru menţinerea unei poziţii corecte a spatelui. Acesta nu este singurul rol, însă. Un abdomen ferm şi suplu ajută la scăderea greutăţii corporale.

Pentru antrenarea corespunzătoare a muşchilor abdomenului, se recomandă efectuarea a 20 de repetări într-o serie. Mai jos, ai o listă cuprinzătoare cu exerciţii pentru abdomen, care îţi vor fi foarte utile, alături de o dietă adecvată, să scoţi la iveală cele 6 pacheţele.

Exerciţii
Flexia trunchiului pe bazin
Abdomene
Abdomene la spalier
Abdomene cu gambele pe bancă
Abdomene pe bancă înclinată
Abdomene pe bancă suspendată
Flexia trunchiului pe bazin la scripete
Flexia trunchiului pe bazin la aparat
Ridicarea picioarelor pe bancă înclinată
Ridicarea picioarelor
Ridicarea picioarelor din suspendat
Răsuciri cu bara
Înclinări laterale cu gantera
Înclinări laterale pe scaun roman
Rotaţii ale trunchiului la aparat
gantere

Exerciţii de fitness și culturism pe grupe musculare:

Piept (pectorali) Abdomen
Spate (dorsali) Fese
Bicepşi Coapse
Tricepşi Gambe
Umeri (deltoizi) Antebraţe

Bibliografie
Antonie, Mihail, Trupuri fierbinţi prin arta corpului, Editura Gheorghe Alexandru, Craiova, 1998
dr. Damian, Şerban, Superfit: esenţialul în fitness şi culturism, Grupul Editorial Corint, Bucureşti, 2006
Chirazi, Marin; Ciorbă, Petru, Culturism. Întreţinere şi competiţie. Polirom, Iaşi, 2006
Delavier, Frédéric, Anatomia unui corp perfect. Ghid pentru dezvoltarea musculaturii, Editura Litera, Bucureşti, 2009
Mentzer, Mike; Little, John, High-Intensity Training the Mike Mentzer Way, McGraw- Hill, 2002
100 exerciţii, Supliment al revistei „Culturism”, ediţia a II-a, Editura Redis Co. S.R.L.