Exerciții de fitness și culturism Exerciţii pentru piept (pectorali)

Exerciţii pentru piept (pectorali)

de Marius Bujor

Pectoralii sunt muşchii care se bucură de cea mai mare atenţie din partea majorităţii bărbaţilor, care pun piciorul într-o sală de culturism și fitness.Exerciţii pentru piept (pectorali)

Imaginea unui piept lat şi puternic, face ca această grupă musculară să fie lucrată uneori până la pragul supraantrenamentului. Marele pectoral are ca principală acţiune proiectarea umărului spre înainte şi abducţia braţului.

Exerciţii de bază
Ridicări de halteră de pe bancă
Ridicări de halteră din plan înclinat
Ridicări de halteră din plan declinat
Ridicări de gantere
Ridicări de gantere din plan înclinat
Ridicări de gantere din plan declinat
Flotări la bare paralele
Alte exerciţii
Ridicări de halteră cu priză îngustă
Flotări
Ridicări de gantere din lateral
Ridicări de gantere din lateral în plan înclinat
Extensii laterale la aparat
Flexii ale braţelor la scripete
Ridicarea ganterei de deasupra capului
Ridicarea halterei de deasupra capului
gantere

Exerciţii de fitness și culturism pe grupe musculare:

Piept (pectorali) Abdomen
Spate (dorsali) Fese
Bicepşi Coapse
Tricepşi Gambe
Umeri (deltoizi) Antebraţe

Bibliografie
Antonie, Mihail, Trupuri fierbinţi prin arta corpului, Editura Gheorghe Alexandru, Craiova, 1998
dr. Damian, Şerban, Superfit: esenţialul în fitness şi culturism, Grupul Editorial Corint, Bucureşti, 2006
Chirazi, Marin; Ciorbă, Petru, Culturism. Întreţinere şi competiţie. Polirom, Iaşi, 2006
Delavier, Frédéric, Anatomia unui corp perfect. Ghid pentru dezvoltarea musculaturii, Editura Litera, Bucureşti, 2009
Mentzer, Mike; Little, John, High-Intensity Training the Mike Mentzer Way, McGraw- Hill, 2002
100 exerciţii, Supliment al revistei „Culturism”, ediţia a II-a, Editura Redis Co. S.R.L.