Ciocolata bate ceaiul când este vorba de antioxidanți

de Marius Bujor

Cercetătorii de la Universitatea Cornell au descoperit că o băutură celebră, mai ales în anotimpul rece, conține cantități mai mari de antioxidanți chiar decât ceaiul verde.

Oamenii de știință au realizat un studiu care întărește dovezile existente asupra beneficiilor oferite de cacao, pe care o prezintă ca o alternativă sănătoasă, în căutarea unei diete bogate în antioxidanți – substanțe care combat cancerul, bolile de inimă și bătrânețea, susțin cercetătorii.

„Deși știm că antioxidanții sunt importanți pentru sănătate, nimeni nu cunoaște exact care este cantitatea zilnică necesară unei persoane” spune doctorul Chang Yong Lee, coordonatorul studiului. „Totuși, o cană-două de ciocolată caldă, din când în când, poate fi o modalitate delicioasă și sănătoasă ca să beneficiem de antioxidanți în cantități mai mari.”

Ca să își facă o idee exactă asupra conținutului de antioxidanți din cele trei băuturi, cercetătorii le-au analizat în cantități și condiții similare. Băuturile testate au inclus o cană de apă fierbinte cu două linguri de pudră de cacao; o cană cu apă conținând un plic de ceai verde; o cană cu ceai negru și un pahar cu vin roșu.

Analizele finale au arătat că o porție de ciocolată caldă avea cea mai mare concentrație de antioxidanți: aproape de două ori mare decât vinul roșu, 2-3 ori mai mare decât ceaiul verde și de 4-5 ori mai puternică decât ceaiul negru.

Deși pudra de cacao poate fi savurată caldă sau rece, varianta fierbinte eliberează mai mulți antioxidanți, susțin cercetătorii. De asemenea, pudra de cacao poate fi întâlnită în diverse preparate cum ar fi prăjituri, sosuri, lichioruri și batoane de ciocolată. Dar, dacă trebuie să alegem sursa de antioxidanți, cercetătorii ne sfătuiesc să optăm pentru o cană cu ciocolată. Un baton de 40 de grame conține 8 grame de grăsimi saturate față de doar 0,3 grame cât are o cană cu ciocolată caldă, susține doctorul Lee.


CITEŞTE şi alte articole:
  1. Trucuri pentru a nu ne „usca” pe timpul verii
  2. 6 Motive pentru care un pahar de vin zilnic îți va face bine
  3. Arsurile solare
  4. Roșia: alimentul-medicament
  5. Vinul roșu – licoarea dragă inimii
  6. Păcălește-ți stomacul
  7. Cinci reguli pentru cină
  8. Zahărul ca drog
  9. Vrei să fii mai atrăgător? Mănâncă morcovi şi prune!
  10. Testează-ţi intestinele

1 comentariu la Ciocolata bate ceaiul când este vorba de antioxidanți

Adaugă un comentariu