SĂNĂTATE Omega-3 și Omega-6: de ce sunt importanți?

Omega-3 și Omega-6: de ce sunt importanți?

0
DISTRIBUIȚI

Organismul nostru nu știe să producă acizii grași omega-3 și omega-6. Așa că alimentele sunt singurele surse din care îi putem procura.

de Marius Bujor

Echilibrul dintre omega-3 și omega-6 le permite acestora să acționeze eficient asupra inflamațiilor dermatologice și osteo-articulare și în egală măsură, în cazurile de psoriazis și reutmatismele inflamatorii. Acești acizi ameliorează, de asemenea, astmul și rinitele alergice. Cât despre inimă, ei favorizează ritmicitatea bătăilor cardiace.

Acizii omega-3 și omega-6 fac sângele mai fluid și arterele mai suple

Acești acizi grași fluidizează sângele și împiedică plăcile responsabile pentru tromboză (formarea cheagurilor de sânge).

Omega-3 fac arterele mai suple, acționând și asupra presiunii arteriale.

Tot omega-3 și 6 diminuează nivelul trigliceridelor și reduc riscul de infarct. Specialiștii susțin că o crește cu doar 1% a cantității de omega-3 în alimentație reduce cu 40% riscurile de infarct neletal.

Acizii grași omega-3 și omega-6 formează și întrețin creierul
Acizii omega-3 intervin în construirea creierului fătului. Ei condiționează buna dezvoltare a celulelor nervoase și senzoriale. Mai târziu, acești acizi grași continuă să fie foarte importanți pentru creier îmbunătățind semnificativ capacitatea cognitivă. Potrivit studiilor, consumul unei porții de pește gras (bogat în omega-3), cel puțin o dată pe săptămână, reduce riscul apariției maladiei Alzheimer.

Omega-3 și omega-6 întăresc sistemul imunitar: produc substanțe care stimulează celulele de apărare ale organismului.

Ca să fie benefic sănătății, trebuie să consumăm acești acizi grași într-o anumită proporție. Raportul ideal este de 1 la 5, deși în medie este de 1 la 10 – consumăm mai mult omega-6 și prea puțin omega-3.

Nutriționiștii recomandă bărbaților 2 g pe zi de omega-3 și 10 g zilnic de omega-6; femeile trebuie să consume cantități ceva mai mici, fiindcă enzimele care transformă precursorii omega-3 și omega-6 sunt aceiași. Există așadar o competiție metabolică între cei doi acizi, iar aportul în exces al unuia va influența producerea derivaților celuilalt.

Pentru aportul de omega-3 trebuie să consumăm:
– ulei: de nuci, de rapiță, de măsline.
– nuci.
– pește: macrou, sardine și hering, somon.

Pentru aportul de omega-6 trebuie să consumăm:
– ulei: din sâmburi de struguri, de floarea-soarelui, de nuci, de rapiță.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here