FitClub.ro

Tot ce trebuie să ştii despre culturism, fitness, suplimene, aerobic, nutriţie şi slăbire. Informaţii obiective, corecte şi actuale.
SLÄ‚BIRE È™i NUTRIÈšIE » Alege peÈ™tele

Alege peștele

Publicat pe 25 Aprilie 2009
TipăreÈ™te TipăreÈ™te

Material publicat prin amabilitatea Dolce Vita

Peștele este unul dintre acele alimente universal recomandate datorită beneficiilor multiple pe care le aduce organismului nostru. Medicii ne îndrumă să consumăm pește proaspăt de cel puțin două ori pe săptămână. Oare toți facem asta?

PeÅŸtele bogat în grăsimi, cum ar fi macroul, heringii, sardinele, somonul este o sursă excelentă de proteine, vitamine ÅŸi minerale, pe când peÅŸtele obiÅŸnuit – cod, crap, conÅ£ine toate aceste elemente nutritive, fără a oferi însă procentul necesar de grăsime “bună”, diferită de cea din carne.

Arma secretă a peştelui este acidul gras Omega 3, cel care, conform numeroaselor studii, poate preveni bolile de inimă, Îmbunătăţi capacităţile intelectuale, stimula sistemul imunitar şi este benefic în câteva afecţiuni dermatologice. Peştele cel mai bogat în Omega 3 este macroul în care, din cele 30% procente de grăsimi, 5 sunt integral de Omega 3. Iar necesarul uman de Omega 3 nu este exagerat de mare: 3 grame pe zi sunt suficiente.

Din păcate ÅŸi oceane le sunt poluate iar din această cauză, unii specialiÅŸti recomandă atenÅ£ie în cazul consumului de peÅŸte, care poate fi periculos pentru persoane cu risc crescut – femei însărcinate, copii – iar asta din cauza posibilului conÅ£inut de substanÅ£e toxice cum ar fi mercurul.

Un studiu organizat ÅŸi coordonat de Institutul de Cercetări Medicale din Chicago a examinat schimbările calitative ale sângelui odată cu trecerea la o nouă dietă, bazată pe alimente sărace în grăsimi. SubiecÅ£ii au Å£inut un regim special timp de 36 de săptămâni, alegând între a consuma fie doar carne de vită ÅŸi porc, fie doar peÅŸte. Rezultatele au fost mai mult decât spectaculoase: nivelul colesterolului scăzuse cu 1,8 procente la subiecÅ£ii care aleseseră dieta bazată pe peÅŸte, iar nivelul de colesterol “bun” (HDL) crescuse cu 2,9 procente.







Alte articole


Natural Potent

Natural Potent sporeşte performanţele sexuale şi nu numai. Acest supliment este un produs natural 100%, obţinut din plante şi reprezintă rezultatul experienţei de mii de ani a specialiştilor chinezi în medicina naturistă.

Natural Potent este un produs de top destinat celor care vor să trăiască viaţa la maxim.

738 cititori



Adaugă un comentariu