NUTRIŢIE Profită de fereastra anabolică

Profită de fereastra anabolică

0
DISTRIBUIȚI

30 de minute cruciale pentru hipertrofia musculară

după Pro Muscle

Prima jumătate de oră, după încheierea unui antrenament de culturism, este vitală pentru stimularea recuperării musculare. Trebuie să ştii, însă, cum să te foloseşti de această „fereastră anabolică”.

Antrenamentul unui culturist cu pregătire medie nu depăşeşte 60-75 de minute. Studii recente arată că un antrenament cu o durată mai mare nu stimulează creşterea masei musculare şi produce o balanţă de nitrogen (azot) negativă, ceea ce nu este deloc indicat.

Nenumărate celule musculare suferă leziuni mecanice ca urmare a intensităţii ridicate a efortului depus pe parcursul antrenamentului. pudra-proteicaProcesul de refacere face ca aceste celule să îşi mărească volumul, ceea ce va genera, astfel, muşchi mai mari. Aceasta este chintesenţa culturismului, iar acest lucru se poate realiza cu o eficienţă sporită dacă ne folosim inteligent de cele 30 de minute care se succed antrenamentului.

Aceste 30 de minute critice au un rol determinant fiindcă muşchii trebuie aibă la dispoziţie cantităţi importante de substanţe nutritive, cât mai rapid. În acest interval de timp, organismul poate asimila cantităţi mai mari ca de obicei din elementele nutritive administrate. O greşeală frecventă este aceea că majoritatea culturiştilor iau prima masă la o oră sau chiar mai mult de la încheierea antrenamentului.

Băutură energizantă după terminarea antrenamentului:

  • apă plată 700 ml
  • dextroză 30-70 g
  • creatină monohidrat 5 g
  • supliment proteic din zer 20 g
  • taurină 1 g (opţional)

Foarte important este să se consume cel puţin 1 litru de lichide (recomandabil apă plată sau lapte degresat) în timpul dar şi după antrenament. Organismul pierde foarte multă apă pe parcusul antrenamentului, iar refacerea celulelor musculare taxează şi ea o parte din rezervele de lichid.

Dextroza ar trebui să fie o componentă de bază a suplimentelor lichide administrate după antrenament (Post Workout Drink – PWD). Această băutură trebuie să conţină 30-70 g de dextroză; celulele musculare au o sensibilitate crescută la insulină în cele 30 de minute de la încheierea antrenamentului, iar dextroza stimulează producţia acestui hormon. O altă componentă a băuturii este şi extrasul proteic din zer, care este o proteină cu absorbţie rapidă în organism. De asemenea, alimentaţia în această „fereastră anabolică” de 30 de minute, trebuie să cuprindă şi carbohidraţi complecşi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here